3 sposoby na ułatwienie kontaktu klientom na naszej stronie www

Tagi: brak tagów
2024-01-09
3 sposoby na ułatwienie kontaktu klientom na naszej stronie www

Nasza strona internetowa, nieważne jakbyśmy się nie starali, nie będzie odpowiedzią na 100% pytań i wątpliwości potencjalnych klientów, którzy ją odwiedzają. Dlatego bardzo ważne jest to, aby maksymalnie ułatwić im możliwość kontaktu i zaoferować różne formy kontaktowania się z naszą firmą. Dzięki temu będziemy mieli okazję rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta i tym samym sprawić, aby skorzystał z naszych usług lub zakupił nasz produkt.

Zaproponowanie różnorodnych form kontaktu jest też niezwykle ważne. Każda osoba w zależności od swoich cech charakteru, będzie preferowała inny sposób kontaktowania się. Niektórzy nie lubią rozmów telefonicznych i wówczas wybiorą drogę mailową. Jeśli zależy im na czasie i mają wolną chwilę, mogą skorzystać z czatu na stronie.

Dając wybór, możemy pokryć potrzeby różnych grup odbiorców. Ważne jest jednak to, aby każda z tych form kontaktu była skuteczna.

Oznacza to, że nie powinniśmy udostępniać czatu na stronie, jeśli nie jesteśmy dostępni w godzinach pracy online i nie możemy na bieżąco odpisywać na wiadomości. Warto jednak pamiętać, że niezależnie od formy kontaktu, powinniśmy jak najszybciej zaspokoić potrzebę pozyskania informacji przez potencjalnego klienta. W przeciwnym wypadku może on skorzystać z usług konkurencji, u której na stronie znajdzie potrzebne informacje, lub szybciej się do niego odezwą.

1. Informacje kontaktowe na stronie internetowej

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest umieszczenie kompletnych danych kontaktowych na stronie internetowej. Zazwyczaj robimy to w dwóch standardowych miejscach i tam odwiedzający spodziewają się je znaleźć.

Pierwszym miejscem jest stopka strony, gdzie najczęściej znajdziemy podstawowe dane kontaktowe, takie jak numery telefonów i adresy e-mail. Obecnie większość osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych, a więc mają możliwość bezpośredniego wykonania połączenia po dotknięciu numeru telefonu na naszej stronie internetowej. Każdy numer telefonu i adres e-mail na stronie powinny być aktywne. Oznacza to, że po ich kliknięciu będzie można zadzwonić lub wysłać mail i nie trzeba będzie ich kopiować. To znacznie ułatwia kontakt i skraca drogę użytkownikowi.

Drugim elementem naszej stronie jest sekcja kontakt. Zazwyczaj znajdziemy ją w nawigacji głównej na górze strony. Ta sekcja może być dodatkowo rozbudowana o dane firmy, mapę z informacją o dojeździe, formularzem kontaktowym.

Formularz kontaktowy ułatwia kontakt drogą e-mail. Nie musimy bowiem otwierać programu pocztowego, a wiadomość możemy przesłać bezpośrednio przez stronę. Dla nas również jest to dodatkowym ułatwieniem. Możemy w formularzu zawrzeć dodatkowe pola, które dadzą już nam informację o tym, w jakiej sprawie pisze do nas potencjalny klient i jednocześnie uzyskać zgodę na przesłanie oferty przez zaznaczenie odpowiedniego pola.

2. Czat na stronie internetowej

Czat na stronie daje wiele korzyści. Umożliwia ekspresowe skontaktowanie się użytkownika. Nie musi on też podawać swoich danych, jeśli nie chce. Taką opcję ma choćby darmowe rozwiązanie od Meta, gdzie możemy podpiąć czat z naszym profilem firmowym na Facebooku. Wtedy użytkownik, pisząc do nas, może przedstawić się kontem Facebook, dzięki czemu zyskamy więcej informacji o nim lub zrobić to anonimowo.

Szybka i efektywna komunikacja poprzez chat znacząco podnosi satysfakcję klienta, co jest kluczowe dla budowania długotrwałych relacji. Bezpośredni kontakt z klientem przez chat może skutecznie przekształcić zainteresowanie w zakup. Przydatne porady i szybkie odpowiedzi mogą zdecydowanie wpłynąć na decyzje zakupowe.

3. Możliwość pozostawienia numeru do kontaktu

Sposobem na zwiększenie ilości połączeń telefonicznych z potencjalnymi klientami jest możliwość pozostawienia numeru telefonu w celu oddzwonienia. Oddzwanianie do klienta to bardziej osobista forma kontaktu niż komunikacja tekstowa. Dla wielu użytkowników rozmowa telefoniczna jest bardziej bezpośrednia i efektywna, szczególnie w rozwiązywaniu skomplikowanych problemów.

Z możliwością zostawienia numeru telefonu i prośby o kontakt, firmy mogą szybko reagować na potrzeby klientów. Szybkie odpowiedzi zwiększają satysfakcję klientów i mogą przyczynić się do lepszego wrażenia o marce.

Bezpośredni kontakt telefoniczny może zbudować większe zaufanie między klientem a firmą. Klienci często czują się bardziej komfortowo, rozmawiając z rzeczywistą osobą.

Wszystkie te i inne rozwiązania oferujemy naszym klientom tworząc dla nich strony internetowe – Zielona Góra jest naszym głównym miejscem działalności, ale realizujemy strony www dla klientów z całego kraju.

Artykuł powstał przy współpracy Creativegen – Agencja Reklamowa Zielona Góra.

Przeczytaj również

Ten skandynawski kraj, znany z nieskazitelnych krajobrazów i wysokiego standardu życia, oferuje swoim pracownikom unikalne rozwiązanie urlopowe. Mowa o feriepenger, czyli pieniądzach na wakacje, które są jednym…

Artykuły 2024-02-20

Niwelator, znany również jako poziomica optyczna, jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym w budownictwie oraz geodezji do dokładnego określania poziomu i pomiarów wysokościowych. To urządzenie pozwala na…

Artykuły 2024-01-30

Istnieje wiele różnych rodzajów kuchenek, ale to gaz od lat nie traci na popularności. Można go wciąż znaleźć w wielu domach czy mieszkaniach. Jednak zamontowanie…

Artykuły 2024-01-25