Jak kupić ubezpieczenie bez wychodzenia z domu?

Autor: mojazielona.pl • 18 marca 2020, 17:19

Wprowadzenie stanu zagrożenia epidemiologicznego sprawiło, że z dnia na dzień dotychczasowa forma obsługi klientów agencji ubezpieczeniowych uległa ogromnej zmianie. W trosce o zdrowie swoje oraz swoich klientów, spora część agentów została zmuszona do zamknięcia biur. Spytaliśmy specjalistę ds. ubezpieczeń Mariusza Lewaszowa z Superubezpieczenia.pl, co taki stan rzeczy oznacza dla wszystkich, którzy muszą wykupić ubezpieczenie.

Firma Superubezpieczenia.pl poinformowała swoich klientów, że od 16 marca nie prowadzi bezpośredniej obsługi klientów, ale za to wprowadziła obsługę zdalną. Proszę wyjaśnić na czym polega obsługa zdalna? Czy Klienci ucierpią na takim rozwiązaniu?

Przede wszystkim chciałbym wszystkich uspokoić. Obsługa zdalna to jedynie inny kontakt z nami – agentami, czyli nie wpływa to na jakość świadczonych usług. Żaden klient na tym nie ucierpi, a nawet dodatkowo uniknie wyjścia z domu i narażenia się na kontakt z wirusem.

Zmieniamy tylko formę komunikacji. Obecnie rozmawiamy z klientami za pośrednictwem telefonu lub e-maila. W ten sposób przeprowadzamy analizę potrzeb, następnie przekazujemy ofertę i finalizujemy zawarcie umowy. Większość Towarzystw Ubezpieczeniowych ma możliwość wystawienie „polisy mobilnej”, czyli polisy zawartej na odległość.

A jak to wygląda w praktyce? Na przykład: muszę wykupić polisę OC, bo moja obecna kończy się za kilka dni. Co powinienem zrobić?

Tak jak dotychczas – skontaktować się z agentem. Wystarczy jak Pan do nas zadzwoni – 697 232 239 – lub wyśle e-mail na adres kontakt@superubezpieczenia.pl. Podczas rozmowy lub w odpowiedzi na wiadomość zadamy pytania – konkretnie w tym przypadku dot. danych właściciela, pojazdu i zakresu ochrony. Oczywiście jeśli sprawa dotyczy naszego klienta ta rozmowa będzie krótsza, a obsługą zajmie się agent, który wystawił wcześniejsze polisy.
Polisa zostanie wysłana na wskazany adres mailowy wraz z informacją dot. opłacenia składki online oraz potwierdzeniem zawarcia umowy na odległość.

Oczywiście bierzemy pod uwagę osoby, które mogą nie mieć dostępu do poczty elektronicznej, w takich sytuacjach możemy zaproponować odbiór umowy w późniejszym terminie.

Gdybym miał to zwięźle podsumować – każdą polisę, czyli także ubezpieczenie mieszkania lub domu możemy wystawić zdalnie.

Z mojego punktu widzenia, to rzeczywiście dobre rozwiązanie. Nadal mogę porozmawiać z moim agentem, a nie ukrywam na tym mi zależy bo zawsze chcę mieć pewność, że kupuję to co chcę i wcale nie muszę wychodzić z domu.

Zgadza się. Nadal służymy pomocą i odpowiadamy na wszystkie pytania. Jedyne co się zmienia to forma kontaktu. Tylko tyle.

Wracając do obecnej sytuacji – widzi Pan zmniejszenie zainteresowania ochroną ubezpieczeniową?

Nie, obowiązkowe ubezpieczenia nadal trzeba wykupić i tak się dzieje, a dodatkowo taka niepewna sytuacja to czas refleksji. Wiele osób właśnie w trosce o bezpieczeństwo swoje i swojej rodziny interesuje się dodatkową ochroną. Odnotowujemy wzrost zapytań o ubezpieczenia na życie lub związane z prywatną opieką zdrowotną. I tutaj niezmiennie mówimy, że dobre ubezpieczenie życiowe pozwala zadbać o przyszłość nas i bliskich w związku z wieloma losowymi sytuacjami. Warto zatem się takim ubezpieczeniem zainteresować.

Trudno się nie zgodzić. Tym bardziej, że jak mówi słynna anegdota – ubezpieczenia mają tylko jedną wadę, trzeba wykupić je przed szkodą.

Dziękuję za rozmowę.

Przeczytaj również