Jak zacząć sprzedawać w sieci?

Tagi: brak tagów
2021-03-04
Jak zacząć sprzedawać w sieci?

Pandemia koronawirusa wprowadziła liczne ograniczenia do życia społecznego i gospodarczego. Ilość Klientów odwiedzających sklepy zmniejszyła się, ale nie oznacza to, że osoby te przez ten czas nie robią zakupów. Ich potrzeby zakupowe nadal są obecne, jednak pole ich realizacji przeniosło się do Internetu. Dlatego dzisiaj chcielibyśmy podpowiedzieć Wam, jak możecie przenieść swój biznes do sieci i zacząć sprzedawać w Internecie.

Sklepy internetowe typu SaaS

SaaS czyli oprogramowanie jako usługa (software as a service) to dobre rozwiązanie na początek. Zaletą sklepów internetowym w tym modelu jest to, że nie wymagają one od nas zatrudnienia specjalistów, którzy wykonają dla nas sklep. Jest on gotowy. Wystarczy zarejestrować się, skonfigurować gotowy sklep z pomocą supportu oprogramowania, który zawsze jest do naszej dyspozycji i zacząć sprzedawać swoje produkty.

Usługi takie są oczywiście płatne i w zależności od potrzeb mogą kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie. W zamian nie musimy przejmować się w zasadzie niczym. Otrzymujemy gotowy sklep wraz z hostingiem i wsparcie techniczne. Integracje z popularnymi platformami e-commerce i kurierami.

Oczywiście to rozwiązanie posiada też swoje wady. Ograniczone jest do tego co przewidzieli dla nas twórcy oprogramowania. Jeśli nasz biznes wymaga wprowadzenia niestandardowych rozwiązań może to być niemożliwe lub bardzo drogie. W takiej sytuacji warto przemyśleć stworzenie własnego sklepu Internetowego.

Własny sklep internetowy

Własny sklep internetowy daje nieograniczone możliwości dostosowania narzędzia do naszych potrzeb – oczywiście uwarunkowane naszym budżetem.

Musimy w pierwszej kolejności znaleźć agencję lub osoby, które wykonają dla nas sklep. Najczęściej stworzony on zostanie o dopasowane do naszych potrzeb gotowe silniki sklepów takie jak WooCommerce, PrestaShop czy Magento.

Sklep zostanie następnie zainstalowany na wykupionym przez nas hostingu i będziemy mogli zacząć dzięki niemu sprzedawać. Oczywiście czas wdrożenia i koszt początkowy takiego sklepu będzie większy niż w modelu SaaS. Jednak zazwyczaj płacimy tylko raz za stworzenie sklepu, a następnie za ewentualną opiekę agencji nad sklepem – reagowanie na problemy, aktualizacja silniku sklepu etc. W ogólnym rozrachunku rozwiązanie takie może wyjść w perspektywie czasu taniej i daje nam pełną swobodę dostosowania sklepu do naszych pomysłów i potrzeb.

Platformy handlowe

Jeśli na początku nie chcemy inwestować w swój sklep internetowy, ale jednocześnie chcemy by nasza oferta pojawiła się w Internecie, wtedy dobrym pomysłem jest pojawienie się na platformach handlowych.

Umożliwiają one sprzedaż produktów, jednocześnie przejmując na swoje barki wszelkie kwestie techniczne związane z zamówieniami, obsługą płatności czy działaniem serwisu.

Jedną z takich platform szeroko znanych w naszym kraju jest Allegro. Wystarczy przejść proces rejestracji, aby zacząć sprzedawać i móc wystawić swoje produkty. Zaletą takiego rozwiązania jest niski próg wejścia, który nie wiąże się z koniecznością posiadania wiedzy technicznej czy inwestycji w specjalistów lub dodatkowe narzędzia. Na Allegro Gadane możemy dowiedzieć się więcej od samych kupujących i sprzedawców na tematy Allegro.

Sprzedaż w Social Media

Dobrym narzędziem sprzedaży są również Social Media. Wiele możliwości daje nam choćby Facebook, który jest dzisiaj najpopularniejszą platformą spłecznościową.

Jak możemy zacząć na nim sprzedawać? Sposobów jest wiele, ale przedstawimy Wam kilka propozycji, które nie wymagają od Was dużych inwestycji.

Oczywiście warto założyć swoją stronę na Facebooku, na której będziemy mogli zrzeszać fanów naszej marki i informować ich o aktualnych promocjach. Warto pamiętać o tym, że strona na Facebooku może posiadać swój sklep.

Dobrym narzędziem sprzedażowym, gdy już posiadamy jakąś grupę odbiorców są relacje live. Z pewnością spotkaliście się z filmami na żywo, w których różne osoby sprzedawały biżuterię lub ubrania. To bardzo skuteczne i ciekawe narzędzie, którym warto się zainteresować.

Początkowo dotarcie do klientów może być trudne, dlatego warto pojawić się w grupach na Facebooku, które zrzeszają ludzi będących potencjalnymi klientami naszej marki. Przykładowo sprzedając rzeczy przydatne w kuchni możemy dołączyć do grup kulinarnych i dedykowanych urządzeniu wnętrz. Pamiętajcie jednak, że bezpośrednia reklama zostanie odebrana jako spam. Warto więc udzielać się w dyskusjach, w których możemy doradzić w rozwiązaniu jakiegoś problemu i zaproponować przydatne przedmioty z własnego asortymentu.

Dobrym pomysłem jest również stworzenie własnej grupy na Facebooku. Dzięki temu to my będziemy posiadać kontrolę nad treściami, które tam się pojawiają, a więc dużo łatwiej będzie nam się na niej reklamować.

Przeczytaj również

Chcesz kupić ajran w Zielonej Górze? Nie musisz wcale jechać do Turcji. Można go kupić w naszym mieście. Jednym ze sklepów, gdzie jest on dostępny,…

Artykuły 2023-09-11

Zielona Góra, znana również jako „Miasto Wina”, to miejsce, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością. Jednak jak w każdym rozwijającym się mieście, również tutaj pojawiają…

Artykuły 2023-09-01

Totem multimedialny to zaawansowane urządzenie elektroniczne, które łączy w sobie różnorodne funkcje multimedialne, takie jak wyświetlanie treści wideo, dźwięk, interakcję z użytkownikiem i wiele innych….

Artykuły 2023-08-25